Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2008.06.06. 19:56 Mr. Lansky

Dominál a hülyeség

Merthogy többen vannak, mint a normálisok. Állításomat egyszerű példán bizonyítom. Ma szigorlatoztam Nemzetközi jogból. Írásbeli volt, tehát már nem rajtam múlik, hogy sikerült, vagy sem. Azt viszont állítom, hogy komplett hülye vagyok.

Az írásbeli dolgozat ugyanis a hülyékre ment rá, és bizony pórul járt az, aki valamiféle cselt, fondorlatot, csűrés-csavarást próbált belegyömöszölni a gondolkodásába. Húsz tesztkérdés és húsz kifejtendő szerepet a feladatlapon, és ötvenpercnyi lehetőség volt a gondolkodásra. Rögvest nekiestem a tesztfeladatoknak, ahol szemmel láthatóan az alap tudásszintre mentek rá (vagy inkább le). Sikerült is 5 perc alatt a végére járnom. Azóta ellenőriztem: hibátlan lett. Mégsem lett gyanús semmi.

Ezután jöhetett a „neheze”, akarom mondani: én vagyok hülye, hogy elhittem ezt. A teszthez hasonlóan túl egyértelműek voltak a válaszlehetőségek; ábrák, csoportosítások és mondatok hiányzó szavainak kiegészítései alkották a kérdések felét. Ezeken gyorsan túlestem, majd jöhettek a „kifejtendők”.

„Nevezzen meg három kodifikációs nemzetközi szerződést!” Az a gyanús, ami nem gyanús... – ismételgettem Pelikán elvtársat és rögvest elkezdtem foglalkozni a kodifikáció (írott joggá alakítás) elméletével, a Nemzetközi Jogi Egyesülettel és a Nemzetközi Jogi Irodával, merthogy az ő feladatuk a kodifikáció elvégzése. A válasz azonban ennél jóval egyszerűbb volt: Bécsi Egyezmény és megújítása (1969, 1985). Ennyi. Ti. a Bécsi Egyezmény 362.692-szer hangzott el előadásokon, mégsem sikerült ideírnom. Elkezdtem inkább bonyolítani.

Így jártam a Helsinki Záróokmánnyal (1975) is az emberi jogokkal foglalkozó kérdésnél. Túlkomplikáltam, eljutottam a forradalmi Párizsba (1789) az Emberi és Polgári Jogok Nyilatkozatához. Nota bene az inkább egyetemes állam- és jogtörténet, semmint nemzetközi jog.

És végül jöhetett a katarzis: a kisebbségi jogok védelméről szóló nemzetközi szerződések. Emlékeztem a Párizsi Chartára, de Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya (New York, 1966) már tovafutott a fejemből, jóllehet, mind a Helsinki, mind a New York-i szerződés órai megemlítése a fenti számosságban történt meg.

Summa summarum: semmi közöm a kisebbségekhez. A többséghez tartozom. Egyes premissza. Túlbonyolítani pedig nem érdemes. Hülyén és hülyének veszi ki magát. Másik premissza. És mi a konklúzió? Több a hülye, mint a normális.

Más területről is hozhatok példát. Tegnap az összes óvónő rajtam, mint hóbortos apukán vihogott egy álló napon keresztül. Tették ezt, mivel Julcsit egy gyönyörű és vadiúj ruhakölteménybe öltöztettem. A dolog mindössze ott hibádzott, hogy az árcédula a ruhán felejtődött. Szép és nemes cselekedet örömet és vidámságot csalni az emberek életébe. De nem bármi áron.

Make it simple. Egy osztrák piktor mondá valahol: „Nagyot kell hazudni, egyszerűsíteni, folyton folyvást ismételgetni, és előbb-utóbb elfogadják igaznak.” Ismerős valahonnan, ugye?

Az esetek túlnyomó többségében matematikában is az első megoldás, az első ötlet vezet eredményre. Ne bonyolítsd, csináld egyszerűen! Így válik érthetővé és elfogadhatóvá. Sokadszorra fogadom ezt meg, és reménykedem, hogy a hibátlan teszteredmény meggyőzi az oktatókat az elégséges tudásszintemről. 

Néhanapján haszontalan a gógyi, tudta ezt Nagy Sándor is. Don’t be stupid, make it simple!

 

A viszontlátásig...

 

1 komment

Címkék: hülyék jog ész irónia julcsi


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr7507318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.06.08. 08:14:30

Igen,igen, a nagy kombinátor-effektus...

Azzal lehet mérföldes öngólokat rúgni.

Én ezt úgy szoktam elérni, hogy bár tudom, mi NEM lesz jó, azért megnézem, hogy hátha mégis, mert az Élet nem lehet olyan egyszerű...:-)

Vagy ahogy a Gyalog-galopp nyulas jelenetében mondják a varázsló szövege után: ezt egy kicsit túlspilázta.

De ne kavarjuk...:-)
süti beállítások módosítása