Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2008.06.08. 15:10 Mr. Lansky

Repetitio est mater studiorum

Elkezdődött a foci EB és rögtön szembekerültem a cseh válogatottal. A kérdéssel, hogy nyernek-e? Megtették, de nagyon nyögvenyelősen. Lesz még jobb is, ennyit vigasztalásul.

Az már kevésbé vigasztaló, hogy elefántmódra felejtek. A Svájc-Csehország meccsen Somos-szpíker figyelmezett memóriám ad hoc hiányosságaira. Történt - midőn az operatőr Karel Brückner kispados rezzenéstelen agóniáját vette közelről - Somos Ákos megjegyezte, hogy a kapitány beceneve: Kleki Petra. A cseh- és a nemzetközi fociberkekben egyaránt.

Kleki Petra irodalmi hős, Karl May Winnetou c. klasszikusában fősámán (nagy bölcs, nagy varázsló, nagy tanító) titulus(ok)ban él és virul, majd meghal. Kiváltva ezzel az apacsok revans- és/vagy bosszúvágyát. Első felindulásból felháborodtam, másodszorra Sanyival (költői vénával megáldott, fölöttébb olvasott barátommal) folytatott gyors válságtanácskozás végén arra a következtetésre jutottunk, hogy hibázott a szpíker.

Ez pedig nem megszokott tőle – gondoltam, bölcsészként végzett Pécsett (emlékeim szerint: magyar-valamilyen szakon), a pontatlanság és hibázás fölöttéb ritka volt nála, akárcsak a fehér holló. Most megfogtalak! - örvendeztem, lévén a meccsen az égadta világon semmi sem történt. Állításomat a korábban már felemlített Winnetou-replay szokásommal erősítettem. Ti. nyaranta újraolvasom a művet, igaz, hogy az utóbbi négy-öt évben hanyagoltam szokásomat. Hogy magamat (nomeg Sanyit) igazoljam, ma délután felütöttem a könyvet. Karl May: Winnetou. 1. rész: Old Shatterhand.

„- Fehérnek születtem, igaz. De az apacs nemzethez tartozom. Én Kleki Petra vagyok. Akkor még nem tudtam, hogy ez a két szó az apacsok nyelvén fehér atyát jelent. (...) - Ah, Kleki Petra, az apacsok híres tanítómestere! - mondta. - Örvendek a szerencsének! - Nem fog soká örvendeni, különösen ha megtudja, kik a kísérõim - felelte Kleki Petra. (...) Két indián volt, és elsõ pillantásra észrevettem, hogy apa és fia. (...) kezében dupla csöves puskát tartott, melynek fából készült részeit apró ezüstszegekkel verték ki. Ezt a fegyvert késõbb fia; Winnetou örökölte, és nem volt ember a Vadnyugaton; aki ne hallotta volna emlegetni a híres "ezüstpuskát". (...) - Ez itt Incsu Csunna, az apacsok legõsibb törzsének fõnöke, akit az egész apacs nemzet fejének ismer el - mutatott Kleki Petra az idõsebb indiánra. - Ez meg itt a fia, Winnetou, aki ifjú kora ellenére már sok olyan hõstettet hajtott végre, hogy az öreg harcosoknak is becsületére válnék.”

Hang fennakadt, újraolvastam, és elborzadtam. Pillanatok alatt felleltem a tévedésemet (már az első kötetben). Mi következik ebből? Újra el kell olvasnom, és nem szabad elsőre lehurrogni, nomeg: az ismétlés, a tudás, és az anyaság összefüggései. Az már keveset számít, hogy Kleki Petrát hamar kinyírják a könyvben, az talán többet, hogy a csehek – amennyiben így folytatják – ugyanilyen gyorsan kipakolják magukat a szállodájukból.

Aztán indulhatnak haza. A balettba ugrálni. Pedig nem ezt érdemlik, és a portugálok sem – hogy a másik meccsről se feledkezzek meg. Azoknak ide sem kellett volna jönniük. Mit mondjak, ki nem állhatom őket. Régóta, de mindig megismétlem.

Mert az ismétlés a tudás anyja...

 

A viszontlátásig...

 

1 komment

Címkék: játék sport foci közhely régmúlt


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr56509720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.06.08. 21:47:50

Igen, én is ellenőrzöm magamat folyton, szeretek kapásból felelni-aztán tör a frász, hogy jót mondtam-e...

Füst Milán szerint "Nem az a fontos, kinek van igaza, hanem, hogy mi az igazság."

Aki beismer egy tévedést, előbbre jut-mondaná Obi Wan Kenobi vagy Yoda.
(Maga bölcs ember, Mr. Lansky.)

A sógorok jól bírták a horvátok ellen-de ez még csak az első kör...:-)
süti beállítások módosítása