Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2007.08.24. 00:31 Mr. Lansky

Azért vannak a jó barátok

mert megvigasztalnak, ha nem kell; felvidítanak, amikor el sem vagy keseredve; nomeg szertelenek és az adekvát "képben létük" is igen esetleges. Magyarán fogalmuk nincs a szituációról, mégis jobban értenek hozzá. Ezek után tényleg nem kell ellenségkép.

Jut eszembe mindez, miután 24 óra elteltével nem hívott vissza (a meccs után) az egyik legkedvesebb cimborám, majd amikor rátelefonálok ismét kiderült, hogy a Carpe Diem és a Dolce Vita jegyében talán az egyetlen magyar ember, aki nem tud a tegnap esti olaszverésről. Ez még rendben is lenne, a lányok is megérdemlik a törődést, akár egy éjszakára is, de ezután nem kell jobban érteni ahhoz, hogy mi történt tegnap. Ilyenek. Na és El Combino. Ugye, Hombre? Dehát nem ezért szeretjük.

Ettől függetlenül Elvis él, a Király nem halt meg. Senki sem bizonyítja be nekem, hogy halott, mert nem lehet és nem is az. Furcsa dolgok történtek akkor, eccerű lenne ilyen módszerrel "lelépni". Megunt (és talán ezt nem) megutált Bennünket, embereket. Volt és van miért. Az is biztos, hogy lesz miért.

Furcsa egy bizonytalanság amiben hajózgatunk erre-arra, hogy megtaláljuk magunkat. Ez önző dolog, de megéri ilyennek lenni. A taplóság ott kezdődik, amikor nem érdekel bennünket, hogy kinek a homokvárát romboljuk le, önnön érdekeink mentén. Kinek az érdeke? Qui prodest?, kérdezte már akkortájt a latin nyelvű gondolkodó és érző ember. Manapság is divatos gondolat, csak az a baj, hogy nem kérdezünk vele, hanem vádolunk. Itt tartunk. Ennél már előrébb is volt az emberfia.

Post hoc ergo propter hoc. Ezután, tehát emiatt. Formális logika és mégis zseniális. Időben utána következett 'x' 'y'-nak, tehát 'y' miatt történt meg 'x'. És vissza is tértünk a gondolathoz (a la Hombre): a világ nem más, mint két dolog kombinációja. Formális logika és halmazelmélet. Ennyi. Ennyi? Nem.

Anno domini katasztrofális matematika tanárom volt általános iskolában és középiskolában sem verte a plafont a kolléga. Ugyanis később matematika tanári diplomát is szereztem. Érdekelt és érdekel a tudomány, az összegző nagy elméleti meglátások inkább, mint a levezetések és a bizonyítások. Geometria és analízis. Algebra nem annyira, valószínűségszámítás a legkevésbé. Kiráz a hideg a biztosítási ügynökök és a biztosító cégek láttán. És nem vagyok szerencsejátékos típus sem. Valamiért nem mozgatja meg a fantáziámat. Az én bajom. Vagy szerencsém.

Ma van Bence névnapja, jut eszembe, hogy Goló kívánságára meghirdetjük a "Ki látta utoljára Lendvait?" versenyt. Domi nem indul, ő nem ismeri Lendvait. Ez a kijelentés is sejtet valamit, dehát furcsa dolgok ezek a barátságok, ahogy kezdtem a legelején.

Tavaly a jogi karon foglakozni kezdtem a jogászi retorikával. Cicero leghíresebb védőbeszédével a Pro Milonéval "kínált meg" Tremmel professzor úr. Jeles eredmény lett belőle (mi más lehetett volna), de inkább a gondolatiság, a forma és tartalom egymásra találása jelentette az igazi örömet. A mai mediatizált világban ez persze "nem ütős" megoldás, mégis a magva a (többnyire sikertelenül) használt meggyőzési módszereknek.

Befejezésül álljon itt a Pro Milonéból (IV. 10.) vett - elhíresült - Cicero-mondat: "Inter arma silent leges", azaz "Háború alatt hallgatnak a törvények", szabadabban háborúban nincs törvény...

A viszontlátásig...

 

3 komment

Címkék: jog buli csajok érték barát revolúció


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr1147502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2007.08.24. 08:06:21

A matek, édes Istenem, a középiskolai órák néma rémülete, majd a későbbi blazírt beletörődés az egyesekbe.

Fordítva voltunk: ahogy geo-hoz értünk, azonali blokk, algebra még csak-csak.

De az, hogy messük el, ilyen szóval...
meg forgassuk el 180 fokkal...
meg BELÁTTUK

TE láttad be, gondoltam a tanárról-én aztán nem:-)

Nagy tudomány ez, nagy szomorúság, hogy teljesen süket voltam és maradtam rá...

Golobics Pál 2007.08.27. 17:32:46

Nos, a matekot én a génjeimben hordom (édesanyám ált. iskolai matektanárnő), csak eszet nem kaptam hozzá, amire legnagyobb bizonyíték a gimnáziumi matek érettségi 3-asom, ami simán jeles is lehetett volna, ha mondjuk a vizsga lejártát lejző csöngetés ELŐTT is tudtam volna, hogy csak 3 órás a matek érettségi, és nem 4, ahogy én gondoltam. Pedig még pihenő sétára is kimentem a vizsga közben, megnyugodva, hogy másfél órával a vége előtt tudom a 2 legnehezebb, és legtöbb pontot érő feladat megoldását. Nos, valójában már csak fél óra volt vissza, és még akár be is fejezhettem volna időre... :)
(Mondjuk megérdemeltem azt a kergetést is, amit megboldogult Ránics tanárnőtől kaptam, mikor másnap, a dolgozatok javítása után meglátott a folyósón, hogy "miért-nem-tanultál-te-4-évig?!"...)

Ja, és nem tudom, mi a baj Dáviddal, kapott 3 vagy 4 cd fényképet, nem könnyű ezeket időrendi sorrendbe tenni ám! Ráadásul, ahogy múlik az idő, úgy halványulnak az emlékek is, szóval egyre nehezebb ez a feladat. :) (Mondjuk én a camino-s képeimet nem voltam még összerendezni, lassan másfél éve...)

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2007.08.28. 08:12:57

Nocsak, még egy ismerős:-), dear Golo!

Egyszer irodalom szigorlat előtt úgy döntöttem, hogy a tervezett 4 hétből csak kettőt használok fel, mert van nekem jobb dolgom is...

Erre Kemény Zsigmondot húztam Váróczi tanárnőnél, ami ebben az párosításban felért a spanyol inkvizícióval.

Nem olvastam tőle semmit....

De mindent tudtam a családról, Kemény Simonról, aki páncélt cserélt
Hunyadi Jánossal a szentimrei csatában és Kemény János erdélyi fejedelemről, aki elesett a szászfenesi csatában.

Ezeket V. tanárnő nem olvasta-így lett 4-es.
süti beállítások módosítása