Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Külső feed

Houston we have a problem

2008.07.06. 01:06 Mr. Lansky

Adieu, Béla!

Megszállt a szomorúság. Ma reggel egy autó elütötte Bélát. Eltörött a gerince, a fél teste lebénult, elaltatta az állatorvos. Mostantól pihenhet békében, nem zargatja a külvilág, de ettől függetlenül rettentőmód hiányzik.

Szegeden voltunk, a Szabadtéri Játékokon néztük Puccini Turandot-ját (a név eredetiben: „turáni lány”), reggel jött a hívás sógoromtól. Julcsi még nem tudja, lefekvésig nem is hiányolta. De hamarost elmondjuk Neki, mert ez a tisztességes eljárás. A titkolózás és a félrebeszélés csak túlbonyolítja és keserűvé teszi a szitut.

Kábé öt éve találtunk az ajtó előtt két macskakölyköt, feketék és félszegek voltak. Ők lettek a Bélák. Piros Béla és Kék Béla – a nyakörvük színe szolgáltatta a vezetéknevüket. Piros vad volt, Kék szelíd, mégis ő hagyott itt bennünket elébb. 2003 decemberének egyik reggelén találtuk meg a Kastély utcában, elföldeltük a kertben.


Megmaradt nekünk Vad (Piros) Béla, aki valódi családtaggá vált, mondókák és nóták születtek róla. Terrorista, méla. Nagy szeretet vette körül, ami nem maradt viszonzatlanul a részéről sem. Gyönyörű macska vált belőle, bár a férfiasságát idejekorán elvesztette. Napi rutinnal érkezett sötétedéskor a „husiért”, reggelire „ropit” kapott rendszeresen. Tisztelettudó volt, tudta mit engedhet meg magának, ritkán volt beteg, egészségügyi szempontból átlag felettinek számított. Jó emlékezni rá, pedig alig volt velünk öt évet.

Ülök a képernyő előtt és emlékezem. Nehéz megírni, könnyebb rágondolni. A sünnel is összehaverkodott, akárcsak a környék macskáival. Számítani lehetett arra, hogy mikor „kopogtat” az ajtón, mikor érkezik haza. Esténként, ha cigarettázni indultam, tudtam, hogy ott van a teraszon, jelzett, amikor valami bántotta, valaminek örült. Szeretetre méltó macska volt. Önfeledten játszott, kergette a botot, kavargott maga körül.

Sajnos többé nem kell káromkodva a zsákmányolt egér- és madármaradványokat a kukába szállítanom, amiket - „ilyet is tudok” dicsekvéssel - a flaszterra pakolt. Bevallom, inkább tenném, minthogy furcsa érzés szorongassa a torkomat. Az imént kinnjártam a teraszon. A sün éppen száraz eledelt ropogtatott, erre önkéntelenül a kerti székre néztem. Béla nem feküdt ott. És soha többé nem is fog. Gyorsan elnyomtam a cigit, csak nehezen tudtam tartani a könnyeimet.

Nyugodj békében, Béla! Ígérem sokáig velünk maradsz... Adieu!
 

 

A viszontlátásig...

 

3 komment

Címkék: érték barát pech miért? búskomor


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr9555310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.07.06. 16:01:22

Ez nagyon-nagyon szomorú..., VALAKI, aki velünk volt, elmegy és marad a kérdés: miért?

Sosem volt se cicám, se kutyám, de jól emlékszem K.M. könnyeire, amikor Artúrt (Arcsit), a vidám spánieljüket elütötte egy kocsi.

És láttam felnőni B.H-t , a szomszéd kislányt,Masnival, a kis rókavadász kotorékkal játszadozva.

Elég, ha annyit mondtok a kislánynak: Béla elment, de majd visszajön...

big 2008.07.07. 09:38:05

Az én első macskámat a lábtörlőn találtam, tejet adtam neki suliba menet, így akkor is ott volt még, mikor délután hazaértem. Annyira vad volt, hogy a szűk családon kívül senki nem érhetett hozzá, de ha én olvastam, akkor a fejét a karomra hajtva aludt. Aztán három évvel később egy reggel - barátomnak mentem segíteni a pincéjükhöz – nem jött elő. És mire hazaértem, ott volt egy lepedőbe csavarva az udvaron. Mert lakott területen jó buli 80-nal száguldozni a lejtős utcán... És apám, aki pedig nem volt nagy állatbarát, annyira kikészült, hogy nekem kellett eltemetnem szegény cicát, akinek neve sem volt, mert ő volt A cica. Részvétem.

Goló 2008.07.09. 14:51:06

Sajnálom Bélát! Bár csak párszor találkoztunk, valahogy éreztem, hogy haverjának fogadott - bár ezt egy macskánál sosem mondhatja biztosan az ember, mert ugye ismerjük a macskák természetét, de akkor is... Szóval tényleg kedves, szeretnivaló lény volt, kár érte. :(
süti beállítások módosítása