Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Külső feed

Houston we have a problem

2009.06.02. 23:20 Mr. Lansky

Ma nem írok, mert...

megkaptam a magamét, aszondták (legalább hárman), hogy szomorú lett a blog. Elgondolkodtam talán kicsit, de sebaj, azt is kell valamikor. Egyébként visszavágásként csak annyit, hogy nem vágok vissza, mert fölösleges és cinikussá tenne. Úgy engem, mint a Nyájas Olvasót.

Megjártam-keltem Pécset időközben, lévén a vizsgaidőszak kötelezettségeket ró rám. Teljesítettem is, de inkább a felkészülés jelentette a nagy arculcsapást. Valahol megértem, hogy miért kellett visszatérnem a városba, amely hirtelenjében elvesztett két kultúrembert.

Id. Zeller Gyulát, a közgazdaságtudomány doktorát, aki bölcsesség tekintetében is tudósnak számított, illetve Gallasz Józsefet, aki majdnem utolsó KISZ-esként is "fenegyerek" volt, kultúrmániás és nagyszájú. Már életkorban különböztek egymástól erősen (f(x): y=2*x), azonban volt ami összekösse őket: a humor és az erős extrovertáltság.

Felszínesen és mégis távolról figyelve ismertem őket, félek, hogy a szarkazmusom valamelyest belőlük is táplálkozik. Ez egyfajta pécsi ihlet, legalábbis onnan való. Ugyanis Pécs valóban a kultúra fővárosa, de nem mától lett az, hanem évtizedekkel ezelőttről cipeli ezt az igát. A várost az ott élők, szeretők és vidámkodók jellemzik, és valójában soha és semmikor nem foszható meg ezen erényétől.

Páva Zsolt vagy Szili Katalin? Hagyjuk már, a dolog nem erről szól, hanem az etalonná vált helyekről, az örökre ismerős és mosolygó arcokról, a felejthetetlen pécsi évekről. Mondják, hogy lelassult, fű se nő már, de valahol és valahogy mégis.

Tegnap éjjel - 30 évvel az első pécsi entrée-m után - megálltam a Dzsámi előtt és végignéztem a Széchenyi téren. Láttam a kollégiumablakot, ahol laktam, a lépcsőfokokat, ahol tandíj-ellen szónokoltam, a "lófarkát", ahol annyi-meg-annyi baráttal és barátnővel találkoztam és a Mecsek Cukrászdát, ahol "nemrég" még kettőötven volt egy gombóc fagyi. Istenuccse, feltöltődtem, megszállt a nyugalom.

Tudomásom van róla, hogy ez az állapot nem marad így és örülök neki, de marhára. Mert legyen bár cinikus, nihilista, egomán időnként az ember, a gondolat és a kifejezése emögött áll, egyben elviselhetővé teszi a zord és kattogó rutin keddet-szerdát-csütörtököt. Az emlékek nem savanyodnak be, bármennyire is volna ez helyénvaló.

Nyugodjatok békében!... bár tudom, hogy ami Tőletek legtávolabb állt világéletetekben az éppen a nyugalom...

A viszontlátásig...

1 komment

Címkék: kult pécs lét életmód érték irónia


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr11160402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medvegyev 2009.06.03. 16:02:36

Látod, visszajönni és elgondolni a múltat, milyen más, mint itt lenni...

Szépet írtál, béke velük, ha már egyszer így alakult-bár beletörődni sosem lehet az értelmetlenségbe.
süti beállítások módosítása