Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2008.01.06. 20:57 Mr. Lansky

Nagyívben

És flegmán. Így adtam elő mondókámat jogtöri szigorlaton. A prof. szerint ugyanis: „... kolléga, elégséges számú jogtörténeti tényt csempészett a nagyívű kultúrtörténeti összefoglalójába. Közepes.” Megállt bennem az ütő.

Az igazat megvallva - a feleletem lendületében - köpni-nyelni nem tudott, és - kivédve ezt - oda sem figyelt a mondandómra. Minimum jó (4) érdemjegyet kellett volna kapnom, nota bene az egyetlen kérdését is megválaszoltam a Praxis Criminalis-ról. De mára lehiggadtam, eljutottam oda, hogy én is nagyívben. Leszarom.

Lévén előző nap még a nagy valószínűségű kirúgás mián rettegtem, aztán a tételek címét meglátva elmosolyodtam. 82. Az iszlám világ jogtörténete, 7.  Modern állam- és jogélet antik gyökerei. Mazel. Ezzel nehéz közepes (3) érdemjegyet kapni, ha csak nem tolják-gyömöszkölik lentebb az emberfiát.

Mohamed, futkosás, Kr. u. 622, monoteizmus, Korán, Szunna, Idzsma, Kijász, siíta, szunnita, Irán, Afganisztán, hit-erkölcs-jog, dzsihád (hódítások, rekonkviszta), család és Isten (Allah) a központban, a hit világhódító feladata és ennek kimenetei. Ezek a nyolcvankettes vezérszavai.

Magisztrátusok (consul, censor, praetor, questor, dictator), phyle, birodalom, szenátus, törvények (Drakon, Szolon, Lex Hortensia, Lex Iulia, Constitutio Antioniniana), demokrácia (démosz), Kleiszthenész, graphé paranomon, Athén, Arisztotelész, areioszpagosz. Emellett a híres mondások és emberek, akik a modernkori politikát is gyakorta megihletik, úgymint „Alea iacta est!”, „Vae victis!” „Navigare necesse est!”, „Ceterum censeo...”, illetve Caesar, Cincinnatus, Brutus, Cato, Scaevola és még sokan mások. Other buzz-words.

Ezeket írtam fel az éppen most összetépett lapomra. Kábé 40%-át engedte elmondani az A4-esre írtaknak és mindössze kétszer poénkodtam a felelet közben. Elsőként az iszlám nőképéről értekeztem („... background szerepet játszik a szebbik nem ...”), majd a másik tételnél Hannibál esetén viccelődtem („... ott álldogált a kapuban szerencsétlen, azaz Hannibal ante portas ...”), pedig az utóbbinál még a portás munkakör szépségeit is ecsetlhettem volna.

Flegma voltam? Lehet. Nem tetszett a profnak? Lehet. A másik nemnek (apropos: a szigorlati bizottság másik tagja egy csinos PhD-s hölgy volt!) bezzeg tetszett. Folyamatosan bólogatott, mint kiskutya a Zsiguli kalaptartóján. Biztos.

A nőknél jobban bejön a flegmaság? Biztos. De a prof adja a jegyet. Biztos. Én meg leszarom, hogy hanyast kaptam, megtanultam és tudom. Biztos. Nagyívben és flegmán. Ez is biztos.

 

A viszontlátásig...

3 komment

Címkék: jog pécs kapcsolat csajok ész miért?


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr24287431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.01.07. 11:08:48

Hiába, no, a jogászok világa szűkösebb az általános kultúrtörténet világánál.

Viszont utóbbi a szebb.

Ezért nem mentem jogra:-))

Kültürlü Birligi 2008.01.13. 19:57:11

Gratulálok, Szilágyi!
Nálam ezzel MEGBUKOTT.

Hanem Mr. Lansky,
22 év gyakorlat után megjegyezhetem, hogy a csupa-jeles, vagy majdnem kitűnő eredmények az EGYETEMEN nem adnak képet a PRAXISBAN való majdani szereplésről...

Nem a tanulógépek csináltak karriert.
Tán épp fordítva.

Mr. Lansky 2008.01.13. 20:15:36

Tisztelem a gyakorlatát. Nyugodjon meg: nem az ötösre hajtok, mivel passziónak veszem a jogtudományt. Teljesen más területen tevékenykedem... És ott sem voltam lehetek.
süti beállítások módosítása