Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2008.07.19. 01:15 Mr. Lansky

Film, színház, Zsuzsika

Mindháromhoz volt szerencsém már, most mégis leragadnék az elsőnél. Annak idején, a (h)őskori ’80-as évek Pécsén működött a „megtűrt” Huszárik Mozi. Többször idehivatkozott kommentelőm erről hosszú és mély értelmű fejtegetéseket tehet – lévén az ő közművelődési titkári funkciójához szervesen hozzátartozott az „intézmény” – de ezt az örömöt hadd hagyjam meg és foglalkozzam inkább a filmre találásom hőskorával.

Kis falunkban, ahol felnőttem gyakori mozilátogató voltam, Pál Pista bácsi volt a gépész, Edit néni (a felesége) pedig a jegyszedő. A moziban néha furcsán éreztem magam, ugyanis jó falusi szokásként itt is előre foglalt, állandó helyek voltak, mint a temetőben. Csornai Laci fixhelye ugyanúgy biztos volt, mint Miklai Janikáé, aki csökkent értelmi képességei mián a Kóma c. filmről azt hitte, hogy a kreált rokonsággal „megáldott” komákról szól.

Volt egy bája ennek a mozinak, mintha csak Giuseppe Tornatore: Cinema Paradiso-ját éltem volna át. Azt viszont többen is furcsállották, hogy az (akkor még nem) Oscar-díjas Mephistot csak én néztem végig. A többiek hazamentek. Mai fejjel már lehet, hogy én is így tennék. Jött a középiskola, egyre több megjelenés a Huszárikban. Először a csajok miatt, majd – immáron egyetemi polgárként – buliból, barátságból, jólérzemmagamból (is). Aztán végül a filmért, amit éppen vetített a „Sziszi”.

Múlt héten valamelyik este bekapcsoltam a tv-t a szállodában és láttam Martin Brest Éjszakai rohanás c. remekének záró képsorát. Ötpercnyi káromkodás után (ti. miért nem tudtam, hogy leadja a kedvenceim egyikét a tv2!) elhatároztam, hogy istenuccse megszerzem DVD-n. Mára kiderült, hogy augusztusban adják ki, de sebaj: legalább beszélgettem egy jót (DVD-guru) Zsolti barátommal ezekről a „szeretem, pedig nem komoly és művészi: mégis profi” filmekről.

Innét indultam a billentyűzethez, összeszedni – nem a Tarkovszkij vagy Bergman, Fellini vagy Fassbinder, Bunuel vagy Godard, Huszárik vagy Jancsó (bocs a kifeledett klasszikusoktól) filmművészetet, hanem – szorgos-iparos kedvenceimet - természetesen vállalva, hogy újfent kifelejtem valamelyiket (zárójelben: imdb.com user rating). Pedig az baj lenne, mert egy „ütős” filmet csúnya dolog elfeledni. De így van ez a színházzal és Zsuzsikával is…

 

A viszontlátásig…

 

3 komment

Címkék: balaton film kult pécs buli nyaralás csajok barát


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr37575251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.07.19. 17:20:26

Hát, Mr. Lansky, az Éjszakai rohanást nekem N.T. barátunk mutatta meg először, a nagy kazettagyűjtő, nyugodjék békében:-((

Amikor abbahagytam a filmklubozást, 2 évig hordtam haza a jó iparosok jobb vagy kevésbé jó filmjeit a videotékából.

Pihentető volt.

Eldorádó, Kutyaszorítóban, Volt egyszer egy Amerika, Éjszakai rohanás-azért van, ahol stimmel az ízlésünk:-)

Goló 2008.07.29. 13:45:39

Nos, kedves Sziszi, ezen nincs mit csodálkozni, hogy nagyon képletesen és nagyon nem félreértendően mondjam a te tápláló csecseidből vettük magunkhoz filmes műveltségünket egyetemi éveink alatt, ahol szinte nekünk is bérelt helyeink voltak. Mai napig nem lehetek elég hálás azokért a vetítésekért és felkonfokért! Köszönöm mégegyszer! :)

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.08.02. 05:34:35

Kedves Tőled, Goló mester, az a baj, hogy mára ott tartok: 1895-1992 között majdnem mindent tudok a filmekről, onnantól meg szinte semmit:-(
süti beállítások módosítása