Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Külső feed

Houston we have a problem

2009.03.07. 01:08 Mr. Lansky

Dobolni szeretett volna

Tucatnyi évvel ezelőtt ilyen (fel)ütéssel jelent meg miniportré rólam. Bizony: a cím sokat sejtető. Első nekifutásra vegyük alapul a kijelentést. A dobolni az érthető, ehelyütt keveset foglalkoznék vele, tettem ezt már korábban, de a 'szeretett volna' az már jóval bonyolultabb. Kezdjünk neki hát!

Vallom, hogy fiatalon, kölyökfejjel és ifjonti hévvel (a szentendreit mindig jobban komáltam) megérezzük, hogy mi a jó, mi a nekünk való. Elraktározzuk, szövögetjük hozzá a hálót, sokszor rózsaszínből, aztán - módjával és kisebb-nagyobb vehemenciával - próbáljuk lépéseinket terelgetni az álomteljesítés irányába. Furcsamód a fejünkben vagyon az irreális célképzet és pár nagyon is megvalósítható álom.

Think big! - adta ki az ukázt Lee Iacocca, aztán ha eljutsz a kétharmadáig, addigra  vagy akkor már megérte. Ugyanis álmodni mertél. Valamiről, ami lehet irreális, de mégis lendületet, erőt és kitartást ad. A dolgaidhoz, az életedhez, illetőleg annak értéken mérhető kiteljesítéséhez. Önnön "szinkbigem" az MNB elnöki posztja volt és bár a bemeneti feltételeim adottak hozzá (monetáris intézmények és szabályozás szakközgazda), mégsem kell rettegnie Simor Andrásnak. Lévén jobbára és néhanapján inkább a kisebb méretű álmaim köddé válása szomorít el.

Így van ez a dobolással és a vívással. Vajon mi hiányzott hozzájuk? Hát a feltételek, semmi más. Vidéken, kistelepüléseken ritkaságszámba mennek a vívótermek, kénytelen-kelletlen más sportágat választ a zsenge ifjúság. Ezzel ellentétben a zene már elérhető. Jártam én is zeneiskolába, furulyáztam, tangóharmónikáztam, és végül - félautodidakta módon (a másik félért ehelyütt is hadd fejezzem ki köszönetem Kanizsay Péternek!) - megtanultam gitározni is.

Való igaz, hogy az ütőhangszer is megadatott: a gimnáziumi vegyeskart kísértük Vereczkey Andrissal, ő zongorán, én pedig csörgődobon, lévén katalán népdalról volt szó. Ennyi, és nem több. Kis idő múltán erre még rájött Csülök, a Kispál és a borz egykorvolt dobosa, akitől kaptam-vettem pár dobleckét, majd kacérkodtam Michellel is (Szentmihályi Gábor - Első Emelet, Rapülők), mégsem kérdeztem rá nála... Végül beláttam, hogy kizárólag magamra kell haragudnom, amiért nem lettem dobossá.

Él bennem egyfajta kompenzálás, úgymint folyamatos és kizárólagos figyelem a ritmusszekción (zenehallgatás vagy koncert közben), a kollokviumon kedvenc külföldi és magyar dobosom "kitalálását" jeles (5) érdemjeggyel honorálom - jelzem, eddig még senki sem hozta a helyes megoldást -, illetőleg vezetés közben is gyakrorta hülyének néznek útitársaim a folyamatos kéz- és lábmozgás okán.

Lehet, hogy mégis felkötöm a gatyát, aztán nekiállok? Lehet. Két dolog vonz (és elragad) benne, de azok rettentően. Egyrészt a feszes monotonitás (jobban mondva: annak tűrése), másrészt a fantázia. Lévén az ütem, a ritmus, a variációk már a korai és kevéssé civilizált kultúrákban is közérthetőek voltak mindenkinek. Vegyük példaként a sámánok táncát, az indiánok ünnepeit, az afrikai törzsek szertartásait... Rendezőelvként, normaként szolgált és szolgál mindmáig. Ugyanúgy a civilizációt is eluralja, ha máshol nem, hát a szexualitásban.

És minő véletlen: a Zeneakadémián a legnívósabb jazzdobvizsga Ravel majd' 7 perces Bolerójának hibátlan végigütésével abszolválható. No comment. Egyszerűnek és könnyen teljesíthetőnek tűnik. Tessék kipróbálni! Elárulom: elsőre sem fog menni...

Visszatérve a 'szeretett volnára': ami nekem jutott/maradt az a kiváló időzítés és az ütemérzék. Ezekkel sokak állítása szerint jól sáfárkodom és állítólag némi fantázia is szorult belém. Vajon állíthatom-e, hogy elértem az út kétharmadáig? Talán, vélhetően.

De megyek tovább, mert hiszem, hogy sohasem késő, csak az időzítést kell eltalálni. Három, és...

A viszontlátásig...

Szólj hozzá!

Címkék: zene játék kult rend káosz érték


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr58986621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása