Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2008.03.04. 00:53 Mr. Lansky

330,- Ft

Ennyiért vásároltam meg az egyik kedvenc magyar filmemet dvd-n. Egy benzinkútnál. Aztán jól meg is néztem. Ha már olcsó, akkor legyen gyors.

Bevallom: sokadikra is teccett, pedig régen nem láttam. Azt most juszt sem írom le, hogy melyik alkotásról van szó, hadd maradjon meg talányként. Különben is: a filmnek - jelen esetben - a hangulata a mérvadó. És nem a megcsináltsága. Nálam, nekem, punktum.

Mindenesetre kiváló volt hétzárónak. Aztán a hétkezdő is kiválóra sikeredett. (Szorozva mínusz eggyel.) Két óra negyven perc alatt értem be reggel, csakazé’ mert Szegedi Péter baszta összeszedni a fát a Budakeszi úton. Jó entrée, nem mondom. Ennek okán Julcsival együtt mentünk melózni, majd míting után oviba. Persze az ovis út előtt még megrajzoltatott vagy félemeletnyi kolleginát, végezetül Eszterrel futkározott a „csövön”, ettől fogva mindenki hangulatba jött a mai esős délelőttön.

Továbbmenve: a franc se tudja, hogy is állok a fagyival. Régebben tudta. A franc is. Ettem, hovatovább haraptam, mert utáltam nyalogatni. Olvadt, csorgott, csöpögött, ilyenek. Senki nem harapta nálam gyorsabban a fagyit. Több fogadást nyertem. Erre valamikor büszke voltam. Nomeg a pisztáciára és a puncsra. Azokat ki nem állhatom a mai napig. Csoki és eper: punktum. A többi varázslat.

Szülőföldemen 0,50 Ft volt a fagyi (felső tagozatos koromra 1,00 Ft lett), de a nagy döbbenet 1983-ban a pécsi Széchenyi téren, a Mecsek Cukrászdában (találó név!) ért. Kettő-ötven volt egy gömb fagyi, innentől kicsit átfordult az értékszemléletem, mondhatni sokkhatásként ért. Azóta sem jártam a „mecsekben”, így telt el immáron 25 esztendő. A fagyi továbbra is napirenden volt, aztán amikor elkezdték kitalálni a frankót, például az ánizsos-körtelekváros, meggyes-kolbászos, mákos-lecsós fagyit, akkor lassan leszoktam. És így maradtam.

Ha Olaszországban járok, mindig eszem: legtöbbször eper és csoki a menü, vagy stracciatella. Igen, szeretem a sztracsatellát. Acapellában, szólóban és duettben egyaránt. Eredetiben olasz leves „bevert” tojással, parmezánnal, fűszerekkel. Rómában nagyon kedvelt. Róma.

De térjünk vissza a témához. A fagyihoz. És a filmhez. A széphez, a jóhoz, az utazáshoz, a kalandhoz. Az élethez. Ahol minden élmény röpke pillanattá zsugorodik. Mi pedig csak „nyaljuk a fagylaltot” és „éljük az életet”. Persze csak akkor, ha háromszázharmincért legalább egy sztracsatellát tudunk venni. Nosza, élvezzük, amíg lehet!
 


A viszontlátásig...

 

1 komment

Címkék: film kult életmód főzés róma julcsi


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr21364472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.03.04. 11:03:20

1972/73-ban házat épített a család.

Időnként jött a fagylaltos, oldalkocsis motorral, volt egy korai hűtővödre, meggyfagyival:-D, ami jeges volt, vizes volt, de azért jó volt, 35 fok melegben főleg.

Dinnye fagyit Tihanyban ettem először, ez is 72/73 környéke, az kicsit jobb minőség volt, mint az oldalkocsis figuráé.

Egyébként: kókusz és eper:-)))
süti beállítások módosítása