Teszt

html

http://meyerlansky.blog.hu

Mottó

"As for myself I stick to this saying: When you lose your money you lose nothing; when you lose your character you lose everything." (Meyer Lansky)

Címkék

balaton (8) barát (37) buli (32) bűn (17) búskomor (14) csajok (48) életmód (42) erkölcs (24) érték (48) ész (13) (8) evolúció (10) falu (9) fáradtság (19) film (38) foci (23) forma 1 (6) főzés (10) gazdaság (25) hülyék (57) irónia (55) játék (24) jog (23) julcsi (21) káosz (27) kapcsolat (49) közhely (10) kult (34) látszat (25) lét (37) maffia (13) magyar (39) média (20) meyer lansky (15) miért? (62) mozgás (11) nyaralás (10) nyugalom (12) optimizmus (13) öröm (40) pech (23) pécs (25) régmúlt (26) reklám (14) rend (12) revolúció (13) róma (6) sport (20) tervezés (13) türelem (12) ünnep (20) usa (8) utazás (25) változás (23) várakozás (21) vezetés (11) vicc (45) wc (4) zene (35) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek

  • valgirt: Nekem is osztályfőnököm volt, nekünk oroszt tanított. Utólag visszatekintve inkább szerencsétlen v... (2014.09.27. 18:16) Nefelejcsből fonjatok...
  • Mr. Lansky: @Zosa7: Kedves Zosa7, a Rocky 1977-ben 10 jelölésből 3 Oscart vitt el. Sly sem a forgatókönyvért,... (2013.08.05. 19:40) Ez most vagy valami, vagy megy valahová…
  • Medvegyev: "Búcsúzás, újrakezdés, hagyd ott, ne menj vissza "-témában Pilinszky János Sztavrogin-versei az et... (2011.10.05. 19:24) Három lecke
  • Medvegyev: Ne legyünk pesszimisták, 15 évente szoktunk győzni a svédek ellen, 1995-ben sikerült utoljára, 198... (2011.08.31. 11:07) Hogy a szúnyog csípje meg!
  • Mr. Lansky: Sokszor feltettem már magamnak ezt a kérdés. Eltűnt. Ahogy azt Kevin Spacey bemutatja a Usual Sus... (2010.10.27. 01:04) Track 4.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Külső feed

Houston we have a problem

2008.03.23. 20:45 Mr. Lansky

Elmúlt huszonöt év

Majd egy emberöltő a sliccelés óta. A történet úgy kezdődött, hogy 1979-ben elkezdtem vérezni. Minden átmenet nélkül és nem is akárhogyan: belülről. Nem volt mit tenni: transzport a pécsi Rét utcába (egy CT 51-64 frsz.-ú Trabanttal), majd hat év múlva a szekszárdi kórház műtőasztalára (ide már mentővel). Hat év hosszú idő egy diagnózis felállításához (Oesophageus varicositas), mégsem mertek nekem állni, olyan terápiát alkalmazni, amit 14 éves kor alatt nem szokás. Igaz, azon felül sem: így lett kísérleti nyúl belőlem. Kellett hozzá mersz.

1983. március 21-én - az őszirózsás forradalom ünnepén - betoltak a zöldcsempésbe egy négykerekűn. Előző este Budapesten, a C-csoportos jéghoki vébé ki-ki meccsén 4-3-ra lealáztuk a kínaiakat, és ezzel második helyen feljutottunk a B csoportba. Feledhetetlen élményt nyújtottak Hudákék minden magyar hokirajongónak. Velem pedig feledtették a másnapi megméretést. Ezzel a lendülettel aludtam öt órát a műtét közben és a kés alatt, majd magamhoz tértem az intenzíven.

Az ébredésre kábé 50%-os esélyt kaptam az érsebész proftól, egy bizonyos Kelemen Endre osztályvezető főorvostól. Fura fazon volt. Imádta a dzsesszt. Szabadidejében kollégáival muzsikált. Ütőhangszeren (triangulum, xilofon) zenélt a bandában, valljuk be: a keze megvolt hozzá. És a mersz is megvolt benne, hogy megcsináljon engem.

Ránézésre kapásból Old Death ugrott be Karl May Winnetou c. örökbecsűjéből. Vézna, hórihorgas, hajlott hátú, láncdohányos és mindez megspékelve: mogorva és szófukar ember. Vasalatlan köpenyének zsebéből a Népsport kandikál kifelé, látszólag megfért a Symphonia cigarettás dobozok társaságában. Volt két nagytestű kutyája is (talán új-fundlandi?), valamint ezek mellé egy aktuális felesége. Gyakran váltogatta őket. Fura fazon volt.

Az említett érdekességek ellenére teljesítette a feladatot: reprodukált az utókor számára. Harminckettő centis vágást ejtett rajtam (szegycsonttól szeméremcsontig), lekötötte a hasi fővénámat (vena linealis), kicsípett belőle egy 3-4 centis darabot, és ezzel „megtoldotta” a májkapueremet. Ugyanis az volt elszűkülve. Születési rendellenesség, nincs mit tenni vele. Mindig is rendellenesnek láttak az emberek, pedig él bennem a rend. Legalábbis a vágyódás a rendre.

Kis logikával megállapítható, hogy ha valahol szűkül, akkor valahol tágul is. Ez nálam a nyelőcsőben található ereknél jelentkezett, így akár egy érdes pirított kenyér darabból vagy halszálkából kifolyólag is kifolyhatott a vérem. Kábé hat éven keresztül. Három komolyabb próbálkozás adódott a betegség idején, de ahogy a feltételes mód, úgy én is megmaradtam. Biztos tudtam, hogy vár rám a Kelemen.

Az már csak bónusz, hogy a lépem is háromszorosára duzzadt a jelzett időszakban, de már a műtét közben látni lehetett az apadását, így meghagyták nekem. Furcsa, szeretetteljes érzés kerít hatalmába, ha rágondolok. Egy ember, aki megmentett. Egy ember, aki amikor utoljára láttam (kb. 6 éve) sohasem feledhető büszkeséggel tekintett rám. Bár a modora azóta sem finomodott. Könyvet írt a műtétről, ritka esetnek számítottam a magyar érsebészeti praxisban.

Ritkamód büszke vagyok rá, volt miért szenvedni, volt miért megismerni őt, aki csak látszatra nem ember. Az ember, aki elvágja majd összeölti. A látszat azonban csalóka, akárcsak a sliccelés: mindent eltakar. Merjünk kíváncsiak lenni!

 

A viszontlátásig…

2 komment

Címkék: öröm érték nyugalom türelem látszat


A bejegyzés trackback címe:

https://meyerlansky.blog.hu/api/trackback/id/tr41393846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZILÁGYI LÁSZLÓ 2008.03.23. 21:37:29

Van ebben valami különös: az emberfia a feltámadás ünnepén ír arról, hogy kapott új életet....

Biztosan volt valami célja még a Magasban Lakozónak veled...

Lehet, hogy kedvel téged...

Goló 2008.04.01. 10:19:51

Ha másra nem, hát erre nagyon jó a blog. Majd' 25 éve ismerlek, és tudtam a kórházi látogatásodról is, de valahogy sosem kérdeztem rá, igazából nem tudom pontosan megmondani miért, talán ez az "akasztott ember házában nem beszélünk kötélről" dolog zavarhatott, hát most megtudtam. Mr. Lansky! Örülök, hogy Kelemen Úrban volt ennyi kurázsi, hogy új utakon járjon, még ha rizikós is. (Az már más kérdés, ma - az egészségügyünk jelenlegi helyzetében - vajon bele merne-e vágni egy ilyen dologba...) És igen, talán a Magasban Lakozónak is kedvére lehetett a dolog. :)
süti beállítások módosítása